TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : 2021/9848-S.21.15919
BAŞVURU NO : 2021/289
KARAR TARİHİ : 05/07/2021
RET KARARI
BAŞVURAN : …
BAŞVURUYA KONU İDARE : AYVACIK BELEDİYE BAŞKANLIĞI
BAŞVURUNUN KONUSU : İdare tarafından gerçekleştirilen haksız işlemlerin sona erdirilmesi talebi hakkındadır.
BAŞVURU TARİHİ : 05/01/2021
I. BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
1. Başvuran Kurumumuza yaptığı başvuruda özetle; İçişleri Bakanlığının düzenlediği görevde yükselme sınavı ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğü makamına yükselmeye hak kazandığını ve Ayvacık Belediyesi Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü kadrosuna atandığını, ancak gerekçe gösterilmeden Fen İşleri Müdürlüğü kapsamında mühendis olarak görevlendirmesinin yapıldığını, 16/11/2020 tarihinde ise Park ve Bahçeler Müdürlüğüne atamasının yapıldığını, söz konusu görevlendirmeler sürecinde haksız uygulamalara maruz kaldığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.
II. İDARENİN BAŞVURUYA İLİŞKİN AÇIKLAMALARI
2. Kurumumuz tarafından Ayvacık Belediye Başkanlığına gönderilen 04/02/2021 tarihli ve S.21. sayılı bilgi ve belge isteme yazısına cevaben, Ayvacık Belediye Başkanlığı tarafından gönderilen cevabi yazıda; başvuranın mevcut norm kadro cetvelindeki Teknik Hizmetler sınıfı münhal (5) dereceli Mühendis kadrosunda görev yapmakta iken Mahalli İdareler Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Yönetmelik gereği İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünce ülke genelinde açılan ve 23.09.2018 tarihinde Anadolu Üniversitesi tarafından yapılan 2018 yılı Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği yazılı sınavında yeterli puanı aldığı, oluşturulan "Sınav Kurulu” tarafından yapılan sözlü sınav puanı doğrultusunda, yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalamasına göre atanmaya yeterli başarı puanı aldığı ve başkanlık onayı ile İmar ve Şehircilik Müdürü kadrosuna 15.09.2019 tarihinde itibariyle atandığı,
2.1. Başvuranın 09.11.2020 tarih, .. sayı ve "Görevlendirme” konulu yazı ile Başkanlık makamı tarafından görülen lüzum üzerine 10.11.2020 tarihinden itibaren özlük hakları saklı kalmak kaydıyla yeni bir görevlendirme yapılana kadar Fen İşleri Müdürlüğü bünyesinde Mühendis kadrosunda görevlendirildiği, yapılan işlemin asaleten veya vekaleten atama olmayıp sadece görevlendirme olduğu, bu görevlendirmenin sadece dört gün sürdüğü, beşinci gün başvuranın Park ve Bahçeler Müdürü kadrosuna asaleten atamasının gerçekleştiği,
2.2. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun “Memurların kurumlarınca görevlerinin ve yerlerinin değiştirilmesi” başlıklı 76'ncı maddesindeki “Kurumlar, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68 inci maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilirler. Memurlar istekleri ile kurumlarında kazanılmış hak derecelerinin en çok üç derece altında aynı veya başka yerlerdeki kadrolara atanabilirler. Aşağı dereceye atananların 68 inci maddede yazılı süre kaydı aranmaksızın eski derecelerine tekrar atanmaları mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinden aşağı derecelere atananların aylık derece ve kademeleri genel hükümlere göre tespit edilmekle beraber atandıkları bu derecelerde geçirdikleri süreler (kesenek ve karşılık farklarının kendileri tarafından her ay T.C. Emekli Sandığına gönderilmesini kabul etmeleri şartıyla) emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.” hükmü ve 5393 sayılı Belediye Kanununun “Norm Kadro ve Personel İstihdamı” başlıklı 49 uncu maddesindeki “Norm kadro ilke ve standartları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı tarafından müştereken belirlenir. Belediyenin ve bağlı kuruluşlarının norm kadroları, bu ilke ve standartlar çerçevesinde belediye meclisi kararıyla belirlenir. Belediye personeli, belediye başkanı tarafından atanır. Birim müdürlüğü ve üslü yönetici kadrolarına yapılan atamalar ilk toplantıda belediye meclisinin bilgisine sunulur.” hükmü doğrultusunda başvuranın Park ve Bahçeler Müdürü kadrosuna asaleten atandığı,
2.3. İmar ve Şehircilik Müdürü kadrosu ile Park ve Bahçeler müdürü kadrosunun eşit kadrolar olduğu, başvuranın müdür unvanı ve özlük haklarında maddi/manevi herhangi bir kaybı olmadığı,
2.4. Yazı İşleri Müdürü kadrosunda bulunan personelin İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne, Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü kadrosunda bulunan personelin ise Fen İşleri Müdürlüğüne vekaleten baktığı,
2.5. Belediye binasının mevcut yapısı ve hizmet oda sayısı göz önüne alınarak yapılan planlama ile Fen İşleri Müdürlüğüne de vekalet eden Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü ile Mali Hizmetler Müdürünün ayrı odasının bulunduğu, İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne de vekalet eden Yazı İşleri Müdürü ile İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürünün aynı hizmet odasını kullandığı, ayrıca bir yazı işleri büro personelinin Yazı İşleri Müdürü ve İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürü ile aynı hizmet odasında bulunduğu, başvuranın görev yapmış olduğu hizmet odasında ayrıca Çevre Teknikerinin çalışma masasının bulunduğu ancak görev gereği sürekli sahada bulunan Çevre Teknikerinin ortalama haftanın bir günü çalışma masasını kullandığı,
2.6. Başvuranın İmar ve Şehircilik Müdürü kadrosunda bulunduğu dönemde de çalışma odasında, İnşaat Mühendisi, Mimar ve Şehir Plancısı olmak üzere 3 sözleşmeli personelle birlikte aynı odayı kullandığı, dolayısıyla başvuranın İmar ve Şehircilik Müdürü olduğu dönemde kendisine ait ayrı odasının olduğu, Park ve Bahçeler Müdürü kadrosuna atandıktan sonra ise bir odada atıl bir şekilde görevlendirildiği iddiasının tamamen asılsız olup, belediye hizmet binasında atıl bir oda bulunmadığı, başvuranın İmar ve Şehircilik Müdürü olduğu dönemde aynı hizmet odasında dört personelle çalışırken Park ve Bahçeler Müdürü kadrosuna atandıktan sonra halen görev yaptığı hizmet odasında tek başına çalışmakta olduğu, sadece haftanın ortalama bir günü çevre teknikerinin aynı odadaki masasını kullandığı, görev yapmakta olduğu hizmet odasının diğer müdür odalarından fiziki olarak herhangi bir farkının bulunmadığı,
2.7. Belediyenin hizmet alımlarının birim müdürlerinin talebi doğrultusunda satın alma birimi tarafından bir plan dâhilinde ve sırası ile yapıldığı, başvuranın müdür kadrosunda bulunması nedeniyle talepte bulunma yetkisine sahip olmasına ve satın alma birimine herhangi bir talebi bulunmamasına rağmen yapılan planlama neticesinde İnsan Kaynakları Eğilim Müdürü, Park ve Bahçeler Müdürü ve İmar ve Şehircilik Müdürü kaşelerinin 08.02.2021 tarihinde siparişinin verildiği, 16.02.2021 tarihinde sipariş teslim alınarak tesliminin aynı gün yapıldığı,
2.8. Bilgi ve belge güvenliği açısından kurumda sadece Yazı İşleri Müdürlüğü ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne ait mühür bulunduğu, diğer tüm müdürlüklerin Yazı İşleri Müdürlüğüne ait mührü ortak kullandığı,
2.9. Açıklanan hukuki gerekçeler ile yapılan atama sonucunda atamadan sonraki ilk meclis toplantısı olan 04.12.2020 tarihli 2020/124 sayılı meclis kararı ile Park ve Bahçeler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin oy birliği ile kabul edildiği ve belgenin başvurana tebliğ edildiği, Park ve Bahçeler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğinde başvuranın ve müdürlüğünün yapması gereken görevler ve yetkilerin maddeler halinde yazdığı, başvurana görev verilmediği iddiasının doğru olmadığı,
2.10. Müdürlüğe ait Görev ve Çalışma Yönetmeliği kapsamında planlama yapma yetkisinin müdür olarak başvuranda olduğu, dolayısıyla yönetmelik ile kendisine tebliğ edilen görevler ile ilgili her defasında/tekrar kendisine görevlendirme yazılmasına gerek bulunmadığı,
2.11. Belediye internet sayfası planlamaları ve güncellemelerinin kurum amiri ve kurum amir yardımcısı ve birim müdürlerinin talebi halinde programcı kadrosunda çalışan personel tarafından yapıldığı, birim müdürlerinin kendisi ve/veya birimi ile alakalı İnternet sayfasında yayınlanmasını gerekli gördüğü hususları birim müdürü olarak programcı personele bildirmesi gerektiği, başvuranın programcı personele bu konuda yazılı veya sözlü olarak herhangi bir talebinin olmadığı, talep olmamasına rağmen İnternet sayfasında gerekli güncellemelerin yapıldığı,
2.12. Başvuranın İmar ve Şehircilik Müdürü olduğu dönemde 11.05.2020 günü öğleden sonra mesaisine geç gelmesi sebebiyle savunmasının talep edildiği, alınan savunmasında görevi gereği arazi kontrolüne çıktığını beyan etmesi üzerine kendisine 21.05.2020 tarih ve .. sayılı bilgilendirme yazısı ile tebliğ yapıldığı ve herhangi bir cezai işlem uygulanmadığı,
2.13. Başvuranın 07.05.2020 tarihinde görevine gelmemesi sebebiyle, usulüne uygun yürütülen disiplin soruşturması sonucunda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinin C/b bendinde yazılı "Özürsüz olarak bir veya iki gün göreve gelmemek” hükmü kapsamında aynı kanun maddesinde bulunan "Geçmiş hizmetleri olumlu olan ve ödül veya başarı belgesi alan memurlar için verilecek cezalarda bir derece hafif olanı uygulanır” hükmü gereği (daha önce ceza almaması sebebiyle) fiilin karşılığı olan "Aylıktan Kesme" cezası yerine "Kınama” cezası verildiği,
2.14. Başvuranın 15.06.2020 tarihinde öğleden sonraki mesaisine geç gelmesi sebebiyle savunmasının talep edildiği, savunma tebliğ yazısının ardından başvuranın istirahat raporu aldığı,
2.15. 02.07.2020 tarihinde başvuranın görev yerinde olmadığının tespit edildiği ve savunmasının talep edildiği, savunma tebliğ yazısının ardından başvuranın istirahat raporu aldığı,
2.16. Başvuranın 28.10.2020 tarihinde mesaiye geç geldiği tespit edilerek hakkında tutanak tanzim edildiği, savunma tebliğ yazısının ardından başvuranın istirahat raporu aldığı,
2.17. Ayvacık İlçe Sağlık Müdürlüğüne yazı yazılarak bilgi talep edildiği ve ''Gün içerisinde alınan istirahat raporlarının tüm günü kapsadığı” bilgisi alınması üzerine yukarıda bahsedilen filler ile ilgili disiplin soruşturması yapılmadığı,
2.18. Başvuranın Park ve Bahçeler Müdürlüğüne ataması yapıldıktan sonra ise; İmar ve Şehircilik Müdürlüğü odasında yapılan incelemede resmi kurum ve kuruluşlardan gelen Yapı Kayıt Belgelerinin İptali ve Kaçak Yapı İhbarları ile İlgili 2020 yılının Ocak ayından başlamak üzere toplam 116 evrak üzerinde 3194 sayılı İmar Kanununun 32 ve 42 inci madde hükümlerine göre ya hiçbir işlem yapılmadığı ya da dosyaların yarım bırakılarak tamamlanmadığının tespit edildiği, bunun üzerine başvurana usulüne uygun yürütülen disiplin soruşturması sonrasında; 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 125 inci maddesinin C/a bendinde gösterilen ''Kasıtlı olarak; verilen emir ve görevleri tam ve zamanında yapmamak, görev mahallinde kurumlarca belirtilen usul ve esasları yerine getirmemek, görevle ilgili resmi belge, araç ve gereçleri korumamak, bakımını yapmamak, hor kullanmak” disiplin suçunun karşılığı olan "1/8 oranında Aylıktan Kesme” cezası verildiği
2.19. Başvuran hakkında gerçekleştirilen işlemlerde hukuka aykırı bir durum olmadığı belirtilmektedir.
III. İLGİLİ MEVZUAT
3. 18/10/1982 tarihli ve 2709 sayılı T.C. Anayasasının “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkralarında; “Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir. Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri inceler.” hükmü,
4. 14/6/2012 tarihli ve 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Kurumun Görevi” başlıklı 5'inci maddesinin birinci fıkrasında; “Kurum, idarenin işleyişiyle ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir.” hükmü,
5. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun:
5.1. “Memurların kurumlarınca görevlerinin ve yerlerinin değiştirilmesi” başlıklı 76'ncı maddesinde; “Kurumlar, görev ve unvan eşitliği gözetmeden kazanılmış hak aylık dereceleriyle memurları bulundukları kadro derecelerine eşit veya 68'inci maddedeki esaslar çerçevesinde daha üst, kurum içinde aynı veya başka yerlerdeki diğer kadrolara naklen atayabilirler. Memurlar istekleri ile kurumlarında kazanılmış hak derecelerinin en çok üç derece altında aynı veya başka yerlerdeki kadrolara atanabilirler. Aşağı dereceye atananların 68'inci maddede yazılı süre kaydı aranmaksızın eski derecelerine tekrar atanmaları mümkündür. Kazanılmış hak derecelerinden aşağı derecelere atananların aylık derece ve kademeleri genel hükümlere göre tespit edilmekle bereber, atandıkları bu derecelerde geçirdikleri süreler (kesenek ve karşılık farklarının kendileri tarafından her ay T.C. Emekli Sandığına göderilmesini kabul etmeleri şartiyle) emeklilik yönünden eski derecelerinde değerlendirilir.” hükmü,
5.2.“Disiplin cezalarının çeşitleri ile ceza uygulanacak fiil ve haller” başlıklı 124'üncü maddesinde; “Aylıktan kesme: Memurun, brüt aylığından 1/30 - 1/8 arasında kesinti yapılmasıdır. Aylıktan kesme cezasını gerektiren fiil ve haller şunlardır: a) Kasıtlı olarak; verilen emir ve görevleri tam ve zamanında yapmamak, görev mahallinde kurumlarca belirlenen usul ve esasları yerine getirmemek, görevle ilgili resmi belge, araç ve gereçleri korumamak, bakımını yapmamak, hor kullanmak, b) Özürsüz olarak bir veya iki gün göreve gelmemek …” hükmü,
6. 5393 Sayılı Belediye Kanununun “Norm kadro ve personel istihdamı” başlıklı 49'uncu maddesinde; “Norm kadro ilke ve standartları Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve Devlet Personel Başkanlığı tarafından müştereken belirlenir. Belediyenin ve bağlı kuruluşlarının norm kadroları, bu ilke ve standartlar çerçevesinde belediye meclisi kararıyla belirlenir.(1) Belediye personeli, belediye başkanı tarafından atanır. Birim müdürlüğü ve üstü yönetici kadrolarına yapılan atamalar ilk toplantıda belediye meclisinin bilgisine sunulur.” hükmü yer almaktadır.
IV. KAMU DENETÇİSİ SADETTİN KALKAN’IN KAMU BAŞDENETÇİSİ'NE ÖNERİSİ
7. Kamu Denetçisi tarafından yapılan inceleme ve araştırma neticesinde, başvuran hakkında tesis edilen işlemde hukuka ve hakkaniyete aykırı bir durumun bulunmadığı değerlendirildiğinden, ret kararı verilmesine ilişkin öneri Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
V. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. Hukuka, Hakkaniyete ve İnsan Haklarına Uygunluk Yönünden Değerlendirme
8. Başvuran İçişleri Bakanlığının düzenlediği görevde yükselme sınavı ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğü makamına yükselmeye hak kazandığını ve Ayvacık Belediyesi Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü kadrosuna atandığını, ancak gerekçe gösterilmeden Fen İşleri Müdürlüğü kapsamında mühendis olarak görevlendirmesinin yapıldığını, 16/11/2020 tarihinde ise Park ve Bahçeler Müdürlüğüne atamasının yapıldığını, söz konusu görevlendirmeler sürecinde haksız uygulamalara maruz kaldığını belirterek mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.
9. Başvuranın iddiaları, ilgili idarenin cevapları, ilgili mevzuat ve dosya birlikte incelendiğinde; başvuranın 09.11.2020 tarih, ..sayı ve "Görevlendirme” konulu yazı ile idare tarafından 10.1 1.2020 tarihinden itibaren özlük hakları saklı kalmak kaydıyla yeni bir görevlendirme yapılana kadar Fen İşleri Müdürlüğü bünyesinde Mühendis kadrosunda görevlendirildiği, yapılan işlemin asaleten veya vekaleten atama olmayıp sadece görevlendirme olduğu, bu görevlendirmenin sadece dört gün sürdüğü, beşinci gün başvuranın Park ve Bahçeler Müdürü kadrosuna asaleten atamasının gerçekleştiği, söz konusu atamanın 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 76'ncı maddesi ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 49'uncu maddesi kapsamında usulüne uygun ve başvuranın özlük hakları korunarak yapıldığı,
9.1. İdarenin kurum içi oturma düzenini fiziki şartlar nispetinde ayarlama yöntemine gittiği, kurum içinde görev alan müdür kadrosundaki personelin odalarda paylaşımlı şekilde oturduğu, tek kişilik oda verilmemesi uygulamasının başvurana özgü bir işlem olmadığı, başvuranın görev yapmış olduğu hizmet odasında ayrıca Çevre Teknikerinin çalışma masasının bulunduğu ancak görev gereği sürekli sahada bulunan Çevre Teknikerinin ortalama haftanın bir günü çalışma masasını kullandığı,
9.2. 04.12.2020 tarihli 2020/124 sayılı meclis kararı ile Park ve Bahçeler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin oy birliği ile kabul edildiği ve belgenin başvurana tebliğ edildiği, Park ve Bahçeler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliğinde başvuranın ve müdürlüğünün yapması gereken görevler ve yetkilerin maddeler halinde yazdığı, başvuranın yapması gereken görevlerin ilgili yönetmelik kapsamında açık olduğu,
9.3. Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Başvuru ve usulü” başlıklı 17 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (b) bendinde, yargı organlarında görülmekte olan veya yargı organlarınca karara bağlanmış uyuşmazlıklara ilişkin başvuruların incelenemeyeceğinin hüküm altına alındığı, başvuranın idare tarafından verilen “Kınama” ve “Aylıktan Kesme” cezalarını Çanakkale İdare Mahkemesinde E.2021/ ve E.2020 sayılı dosyalar ile dava konusu ettiği, mevzuat gereğince “yargı organlarında görülmekte olan uyuşmazlıklara ilişkin” şikâyet konusunun Kurumumuzca incelenmesine imkân bulunmadığı,
9.4. İdarenin internet sayfası planlamaları ve güncellemelerinin kurum amiri ve kurum amir yardımcısı ve birim müdürlerinin talebi halinde programcı kadrosunda çalışan personel tarafından yapıldığı, birim müdürlerinin kendisi ve/veya birimi ile alakalı İnternet sayfasında yayınlanmasını gerekli gördüğü hususların birim müdürü olarak programcı personele bildirmesi gerektiği, başvuranın programcı personele bu konuda yazılı veya sözlü olarak herhangi bir talebinin olmadığı, talep olmamasına rağmen İnternet sayfasında gerekli güncellemelerin yapıldığı,
9.5. Bilgi ve belge güvenliği açısından kurumda sadece Yazı İşleri Müdürlüğü ve Mali Hizmetler Müdürlüğüne ait mühür bulunduğu, diğer tüm müdürlüklerin Yazı İşleri Müdürlüğüne ait mührü ortak kullandığı, İnsan Kaynakları Eğilim Müdürü, Park ve Bahçeler Müdürü ve İmar ve Şehircilik Müdürü kaşelerinin 08.02.2021 tarihinde siparişinin verildiği ve 16.02.2021 tarihinde kaşe teslimlerinin yapıldığı, başvurana yönelik ayrı bir işlem yapılmadığı,
9.6. Başvuranın İmar ve Şehircilik Müdürü olduğu dönemde 11.05.2020 günü öğleden sonra mesaisine geç gelmesi sebebiyle savunmasının talep edildiği, alınan savunmasında görevi gereği arazi kontrolüne çıktığını beyan etmesi üzerine kendisine bilgilendirme yazısı ile tebliğ yapıldığı ve herhangi bir cezai işlem uygulanmadığı, 15.06.2020 tarihinde öğleden sonraki mesaisine geç gelmesi sebebiyle savunmasının talep edildiği, savunma tebliğ yazısının ardından başvuranın istirahat raporu aldığı, 02.07.2020 tarihinde başvuranın görev yerinde olmadığı tespit edilerek savunmasının talep edildiği savunma tebliğ yazısının ardından başvuranın istirahat raporu aldığı, 28.10.2020 tarihinde mesaiye geç geldiği tespit edilerek hakkında tutanak tanzim edildiği, savunma tebliğ yazısının ardından başvuranın istirahat raporu aldığı, Ayvacık İlçe Sağlık Müdürlüğüne yazı yazılarak bilgi talep edildiği ve ''Gün içerisinde alınan istirahat raporlarının tüm günü kapsadığı” bilgisi alınması üzerine yukarıda bahsedilen filler ile ilgili disiplin soruşturması yapılmadığı ve yapılan işlemlerin hukuka uygun gerçekleştirildiği görülmektedir.
10. İdare tarafından gerçekleştirilen işlemlerde hukuka aykırı bir durum tespit edilmemiştir.
B. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
11. 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin "İyi yönetim ilkeleri" başlıklı 6'ncı maddesinde yer verilmiş olup; İdarelerin Kurumumuz tarafından istenen bilgi ve belgeleri süresinde gönderdiği ve “makul sürede karar verme” ve “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ilkelerine uygun davrandığı, yine idare tarafından şikâyetçiye makul sürede cevapların verildiği ancak şikâyetçiye verilen cevaplarda işleme karşı hangi sürede hangi mercilere başvurulabileceğinin gösterilmemiş olması sebebiyle “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uygun davranmadığı görülmüş olup, idarenin bahse konu ilkelere de uygun davranması önerilmektedir.
VI. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN AÇIKLAMA
12. 6328 sayılı Kanunun 21'inci maddesinin birinci fıkrası uyarınca, bu Ret Kararının başvurana tebliğ tarihinden itibaren ilgili idare işlemine karşı (varsa) dava açma süresinden kalan süre işlemeye devam edecek olup Çanakkale İdare Mahkemelerinde yargı yolu açıktır.
VII. KARAR
Açıklanan gerekçelerle BAŞVURUNUN REDDİNE;
Kararın BAŞVURANA ve AYVACIK BELEDİYE BAŞKANLIĞINA tebliğine;
Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisi’nce karar verildi.
Şeref MALKOÇ
Kamu Başdenetçisi
Yorumlar