Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Teşkilatında 5018 sayılı Kanunun Uygulanması

  • Mevzuat Tarihi29.11.2004
  • KurumÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı

T.C.

ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI

Özel Kalem Müdürlüğü

Sayı  :  B.13.0.ÖZK.0.00.00.00-1-95/4418                                                    29/11/2004

Konu: 5018 sayılı Kanun

 

GENELGE

2004/6

 

5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu'nun, daha önceden yürürlüğe girmiş bulunan 30, 66, 67, 80 ve 81 inci maddesinin (e) bendi ile geçici 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14 ve 82 ile 83 üncü maddeleri dışında kalan maddeleri, 1 Ocak 2005 tarihinden itibaren yürürlüğe girecektir.

Bu kapsamda, Bakanlığımız merkez ve bağlı-ilgili kuruluşlarının tamamında uygulanacak olan gereken adı geçen Kanun ile ilgili bazı hususların hatırlatılmasına gerek görülmüştür.

Bakanlığımız merkez ve bağlı-ilgili kuruluşlarına bağlı ve Kanunla sorumlu kılınmış tüm birimler;

a- Kanun uyarınca, Makamım veya Müsteşarlık Makamına karşı yerine getirilmesi gereken hususları tespit ederek, bu konularda gerekli işlemleri yerine getirecek;

b- Kanunu ve Kanunla ilgili olarak çıkmış bulunan veya ilende çıkacak olan diğer mevzuat hükümlerini inceleyerek, kendilerince yapılması gereken iş ve işlemleri herhangi bir emir veya talimat beklemeksizin yerine getirecek; ancak özellikle;

1-  8 inci maddesi gereğince, her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanların, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumlu ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorunda olduğuna dikkat edilmesi,

  1. 9 uncu maddesinde belirtilen esaslar çerçevesinde "stratejik plan" hazırlanarak, bütçelerin, stratejik planlarda yer alan misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerle uyumlu ve performans esasına dayalı olarak yapılması ve bu hususlar uyarınca "performans denetimi" gerçekleştirilmesi,
  2.  13 üncü maddede belirtilen bütçe ilkelerine dikkat edilmesi,
  3. 14 üncü madde kapsamında gelir ve giderleri etkileyecek kanun tasarılarının getireceği mali yükü, ödenek türleri itibarıyla orta vadeli program ve mali plan çerçevesine, en az üç yıllık dönem için hesaplanıp ve tasarılara eklenmesi; sosyal güvenliğe yönelik kanun tasarılarında ise en az yirmi yıllık aktüeryal hesaplara yer verileceği hususlarına dikkat edilmesi,
  4. 20 nci madde ile ödeneklerin kullanılması ile ilgili olarak (d) bendi uyarınca bütçede yer alan ödeneklerin üzerinde harcama yapılamayacağı hususuna önem verilmesi gerektiği;
  5. 25 inci madde uyarınca kamu yatırım projelerinin gerçekleşme ve uygulama sonuçlarının, izleyen yılın Mart ayı sonuna kadar bir rapor halinde Sayıştay Başkanlığına, Maliye Bakanlığına ve Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığına gönderilmesi; ayrıca, sosyal güvenlik kurumları yatırımlarının uygulanması ve izlenmesine ilişkin usul ve esaslar Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığınca belirleneceğinden bu usul ve esasların izlenmesi,
  6. 26 ncı madde uyarınca yeterli ödeneği bulunmayan işler için yüklenmeye girişilmemesi ve yüklenme süresinin mali yılla sınırlı olduğu hususlarına ve diğer maddelerle buna getirilen istisnalarına dikkat edilmesi,
  7. 29 uncu madde gereğince, gerçek veya tüzel kişilere kanuni dayanağı olmadan kamu kaynağı kullandırılmaması, yardımda bulunulmaması veya menfaat sağlanmaması; ancak, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin bütçelerinde öngörülmüş olmak kaydıyla; kamu yararı gözetilerek dernek, vakıf, birlik, kurum, kuruluş, sandık ve benzeri teşekküllere yardım yapılabileceği hususuna dikkat edilmesi,
  8. 48 inci madde gereğince, kullanılmak üzere taşınır teslim edilen görevlilerin, taşınırın korunmasından ve taşınıra verilen zararlardan sorumlu tutulması ve kamu idarelerinin, verilen zararların sorumlularına ödettirilmesini sağlamakla yükümlü olduğu hususuna dikkat edilmesi,
  9. 70 inci madde gereğince, kamu zararı oluşturmamakla birlikte bütçelere, ayrıntılı harcama programlarına, serbest bırakma oranlarına aykırı olarak veya ödenek gönderme belgelerindeki ödenek miktarını aşan harcama talimatı veren harcama yetkililerine, her türlü aylık, ödenek, zam ve tazminat dahil yapılan bir aylık net ödemeler toplamının iki katı tutarına kadar para cezası verilmesi hususuna dikkat edilmesi,
  10. 77 nci madde gereğince, sosyal güvenlik kurumlarının bütçelerinin hazırlanması ve uygulanması ile diğer mali işlemlerin, bu Kanun hükümleri saklı kalmak kaydıyla, ilgili kanunlarındaki hükümlere tâbi olduğu; ancak, sosyal güvenlik kurumlarının ayrıntılı harcama programları ile finansman programlarının bütçeleriyle birlikte hazırlanıp, görüşüleceği ve onaylanacağı, ödeneklerin de bu usul ve esaslara göre kullanılacağının bilinmesi,

Konularında gerekli hassasiyeti göstereceklerdir.

Birim amirleri belirtilen hususları ve uygulamalarını yakından takıp ederek hiyerarşik disiplin içinde gerekli denetimi yapmakla sorumlu olup, ihmali görülenler hakkında yasal gereğinin yapılmasını önemle rica ederim.

 

Murat BAŞESGİOĞLU

Bakan

Dağıtım

Müsteşarlık Makamına

Bakanlık Merkez Teşkilatı Birimleri, Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı, BAĞ-KUR Genel Müdürlüğü,

 İŞ-KUR Genel Müdürlüğü.


Yorumlar