Yapı Kayıt Belgeleri ve Belediyelerce Yapılacak İşlemler

  • 11.10.2018 M*** A***
  • ********* ****** Amasra Belediyesi

Soru

İmar Barışı kapsamında Yapı Kayıt Belgesi alan vatandaşlar Belediyemize başvuru yaparak;

1) Yıkım kararlarının düşürülmesini istemektedir. Encümence alınmış yıkım kararlarını düşürmek görevi belediyede hangi birime aittir? Toplu bir şekilde mi düşürülmesi gerekir. Çünkü 2019 Ocak ayında da belediyemize Yapı Kayıt Belgesi girişi yapılacaktır? Tek tek göndermemiz uygun mudur?

2) Para Cezalarının düşürülmesi istenmektedir. Encümence alınan para cezalarının iptalini Belediyelerde hangi birim Encümene sunacaktır?

3) Yapı Kayıt Belgeleri Belediyemize sunulduktan sonra doğru beyan olup, olmadığının denetleme yükümlülüğümüz var mıdır? Vatandaşın beyanı esas mıdır?

4) 2863 sayılı yasa kapsamında kalan alanlarda alınan Yapı Kayıt Belgesi bulunan taşınmazlardaki basit onarım iznini bağlı olduğumuz Koruma Kurulundan izin alarak mı sonuçlandırmalıyız?

5) Belediye alanlarında alınan Yapı Kayıt Belgesi bulunan alanların satışını 2019'da toplu olarak Encümene havale edip, komisyon oluşturmamız bizim için sıkıntı oluşturur mu?

Vereceğiniz cevaplar bizim için önemli bir yol gösterici olacaktır. Kolay gelsin. Teşekkür Ederim.

Cevap

Yetkisiz Erişim!


Bu içeriği görüntüleme yetkiniz bulunmamaktadır. Sitemizde yer alan içeriklerin tamamına sınırsız erişim ile ilgili bilgi almak ve sınırsız erişim hakkına sahip bir üyelik paketine geçiş yapmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Ara: +90 (312) 473 84 23

[email protected]

Cevaplayan: MTS Yayın Kurulu

İlgili Kanun

İmar Kanunu


Yorumlar