Şirket Personel Gideri Hesabı
Soru
Sayın Yetkili, Belediyemiz taşeron işçilerinin Belediye Şirketine geçiş işlemi 375 sayılı KHK 24 üncu maddesi gereğince yapılmıştır. Bakanlar Kurulunun 2018/11608 sayılı İl Özel İdareleri, Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile bunların üyesi olduğu Mahalli İdare Birliklerine Personel Çalıştırılmasına Dayalı Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Usul ve Esaslar 5 (1) inci maddesinde “ İdarelerin, şirket personeli de dahil yıllık toplam personel giderleri, idarenin gerçekleşen en son yıl bütçe gelirleri toplamının her yıl, bir önceki yıla ilişkin olarak 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanununun mükerrer 298 inci maddesi uyarınca tespit ve ilan edilen yeniden değerleme oranında artırılması sonucu bulunacak miktarın yüzde kırkım aşamaz. Bu oran büyükşehir belediyelerinde yüzde otuz olarak uygulanır. Yıl içerisinde aylık ve ücretlerde beklenmedik bir artışın meydana gelmesi sonucunda personel giderlerinin söz konusu oranları aşması durumunda, cari yıl ve izleyen yıllarda personel giderleri bu oranların altına ininceye kadar idare şirketlerine yeni personel alımı yapılamaz.” hükmü yer almaktadır. Öte yandan 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu sözleşme Kanununun 32 inci maddesinde “ ………….. İlgili mahalli idarenin; vadesi geçmiş vergi, sosyal güvenlik primi ile Hazine Müsteşarlığına olan borç toplamının gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin yüzde onunu aşması, ödeme süresi geçtiği halde ödenmemiş aylık ve ücret borcu bulunması veya gerçekleşen en son yıla ilişkin toplam personel giderinin, gerçekleşen en son yıl bütçe gelirlerinin belediyelerde yüzde otuzunu, il özel idaresinde yüzde yirmibeşini aşması hallerinde bu madde kapsamında sözleşme yapılamaz. Sözleşmenin yapılmasından sonra bu koşulların oluşması durumunda mevcut sözleşme kendiliğinden hükümsüz kalır.” şeklinde düzenleme mevcuttur. Her iki madde değerlendirildiğinde memura sosyal denge tazminatı ödemesinin devam edebilmesi için personel oranlama giderinin %30 u aşmaması gerektiği sonucuna ulaşılmakla beraber, - Daha önce olduğu gibi şirkete yapılacak ödemelerin 03. Hizmet alımları kodundan devam edip etmeyeceği veya 01.03 Geçici Personel Gideri kodundan ödenip ödenmeyeceği, - 01.03 Personel Gideri kodundan ödenecekse şirketin bize düzenleyeceği faturada yer alan KDV ve şirket kar payının personel gideri içine dahil edilip edilmeyeceği, - Dahil edilmeyecekse maaş, KDV ve şirket karının hangi bütçe kodundan verileceği, hususunda tereddüte düşüldüğünden bu konuda ki yorumlarınız için şimdiden teşekkür ederiz.
Cevap
Yetkisiz Erişim!
Bu içeriği görüntüleme yetkiniz bulunmamaktadır. Sitemizde yer alan içeriklerin tamamına sınırsız erişim ile ilgili bilgi almak ve sınırsız erişim hakkına sahip bir üyelik paketine geçiş yapmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
Ara: +90 (312) 473 84 23
Cevaplayan: MTS Yayın Kurulu
Yorumlar