Kamu Zararı Hk.

  • 30.12.2020 A*** A***
  • ********* ****** Saraykent Belediyesi

Soru

Hocam iyi çalışmalar; Belediyemizce iş artışı yapılan ihalalelerde, sözleşme bedelinin yapılan değişiklik sonucunda artan miktara yönelik damga vergisi kesintisi veya tahsili yapılması gerekmesine rağmen ek sözleşme kesintisi gerçekleşmediği, yine kimi ihalelerde karar damga vergisi ve sözleşme damga vergisi kesintisi yapılmadığı tespit edilmiştir. Denetim Raporunda 213 sayılı Vergi Usul Kanunu 371 inci maddesi uyarınca ilgili vergi dairelerine bildirilmesi, bunun mümkün olmaması halinde Sayıştay Genel Kurulunun 14/06/2007 tarihli ve 5189/1 nolu kararında işaret edilen sorumlulardan tahsil edilmesi sağlanmalıdır, denilmektedir. Bu itibar ile ilgili vergi dairelerine bildirilmesinin yapılmasın da nasıl bir yol izlemeliyiz? Vergi dairesine bildirim yapıldığında sorumlularda mesuliyeti devam etmekte midir? Belirtilen kamu zararı hususunda takip ve yapmamız gereken genel itibari ile iş ve işlem aşamaları nelerdir?

Cevap

Yetkisiz Erişim!


Bu içeriği görüntüleme yetkiniz bulunmamaktadır. Sitemizde yer alan içeriklerin tamamına sınırsız erişim ile ilgili bilgi almak ve sınırsız erişim hakkına sahip bir üyelik paketine geçiş yapmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.

Ara: +90 (312) 473 84 23

[email protected]

Cevaplayan: MTS Yayın Kurulu

İlgili Kanun

Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu


Yorumlar