İşçi Nakleden Belediyelerde Hizmet Alımı Sınırlaması
- 11.04.2014 A*** H***
- ********* ****** Suluova Belediyesi
Soru
6111 sayılı kanun 166.maddesi gereği ihtiyaç fazlası işçi nakleden bir belediye 5 yıl süreyle işçi artşı yapamaz 3 yıl süreyle hizmet alımı bir önceki senenin 3.5 kaleminin yeniden değerleme sonrası oluşan rakamı geçemez denilmektedir. Bu hüküm kanunun biz hizmet alımı yapmak için kanunun yürürlülük tarihinden mi yoksa işçi naklettiğimiz tarihten mi işlem yapmamız gerekir. İçişleri bakanlığının 2011/45 sayılı genelgesinde g- İşçi nakleden mahalli idarelerin nakil sonrasında oluşan işçi sayısında beş yıl süreyle artış yapılamayacaktır. Bu süre işçinin devredildiği tarih ile başlar. h- Bu madde kapsamında işçi nakleden mahalli idarelerce üç yıl süreyle, gerçekleşen en son yıl bütçe gideri içinde yer alan hizmet alımı tutarının, 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerlendirme oranında arttırılarak hesaplanacak tutarı aşmayacak şekilde hizmet alımı için harcama yapabilir. Hizmet alım tutarının hesabında gider bütçesinin ekonomik sınıflandırma bölümünün "03.5- Hizmet Alımları" tertibi gider toplamı olarak esas alınır. Bu kapsamda yapılacak harcamaların hizmet gereklerine dayalı olarak belirlenen sınırdan fazla yapılmasının gerekmesi halinde İçişleri Bakanlığı'ndan izin alınması zorunludur. Hizmet alımı izin taleplerine Bakanlığımızca zaruri ve olağanüstü durumlar hariç izin verilmeyecektir, denilmektedir şayet işçi gönderildiği tarihten geçerli ise biz bu Genelgeye uymak zorunda mıyız? Teşekkürler kolay gelsin
Cevap
Yetkisiz Erişim!
Bu içeriği görüntüleme yetkiniz bulunmamaktadır. Sitemizde yer alan içeriklerin tamamına sınırsız erişim ile ilgili bilgi almak ve sınırsız erişim hakkına sahip bir üyelik paketine geçiş yapmak için lütfen bizimle iletişime geçiniz.
Ara: +90 (312) 473 84 23
Cevaplayan: MTS Yayın Kurulu
Yorumlar