T.C.
BAŞBAKANLIK
Özürlüler İdaresi Başkanlığı
Sayı: B.02.1.ÖZİ.0.09.01.100/277-1196 13/05/2011
Konu: Özürlüler Birimleri Oluşturulması
...................... VALİLİĞİNE
Kamu hizmetlerinin sunumuna ilişkin mevzuat değişiklikleriyle birlikte yerel yönetimlerin önemi her geçen gün artmaktadır. Bu çerçevede birçok kamu hizmeti görev olarak merkezi yönetimin yanı sıra yerel yönetimlere de verilmiştir. Bunlar arasında dezavantajlı toplumsal kesimler içinde çeşitli sebeplerden dolayı en çok zorlanan ve en çok kısıtlılığa sahip olan özürlülere yönelik hizmetlerde yer almaktadır.
Özürlülerin fiziki çevrede yaşadığı sorunların giderilmesi, kamusal hizmet ve mekanların ulaşılabilir hale getirilmesi ve konuya ilişkin toplumsal bilincin arttırılması amaçlarına yönelik olarak, 16 Mart 2011 tarihinde, Bakanlığıma bağlı Özürlüler İdaresi Başkanlığı, İçişleri Bakanlığı (Mahalli idareler Genel Müdürlüğü) ve Türkiye Belediyeler Birliği arasında protokol imzalanmıştır.
Bilindiği üzere 2005 yılında çıkarılan 5378 sayılı Özürlüler Kanunu ile 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanununa eklenen madde uyarınca Büyükşehir Belediyelerine "Özürlü Hizmet Birimleri" oluşturma zorunluluğu getirilmiş olup, uygulamaya ilişkin Büyükşehir Belediyeleri Özürlü Hizmet Birimleri Yönetmeliği de 16.08.2006 tarihli ve 26261 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. İl ve ilçe belediyeleri için de "bütçede özürlülere yönelik hizmetleri yürütmek ve özürlüler merkezini oluşturmak" hususları 5393 sayılı Belediye Kanunda Belediye Başkanının görevleri arasında sayılmıştır. 5393 sayılı Kanunda özürlü hizmet birimlerinin oluşturulması il ve ilçe belediyeleri açısından bir zorunluluk olarak yer almamakla birlikte, hizmetlerin etkin, verimli, kaliteli, sürdürülebilir ve erişilebilir olmasını sağlamak için, il ve ilçe belediyelerinin de "özürlü hizmetleri birimi" oluşturmasının yerinde olacağı değerlendirilmektedir.
Bu çerçevede, iliniz genelindeki il ve ilçe belediyelerinde özürlülere hizmet sunmak için ayrı bir birimin oluşturulmasının teşvik edilmesi, “www.ozida.gov.tr/yerel hizmet” adresinde yer alan ekli formun, ilgili belediyeler tarafından, özürlülük alanında gerçekleştirilen faaliyetlere ve özürlü hizmetleri biriminde görevli personele ilişkin veriler işlenerek 30 Mayıs 2011 tarihine kadar Özürlüler idaresi Başkanlığına yazılı olarak ve elektronik ortamda [email protected] e-posta adresine iletilmesinin sağlanması hususlarında gereğini rica ederim.
Selma Aliye KAVAF
Devlet Bakanı
Yorumlar