T.C.
BAŞBAKANLIK
Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı
07/07/2017
Sayı: 84804849-952.03.02-106717
Konu: İl Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri
GENELGE
2017/3
5902 sayılı Kanunla afet ve acil durumlar ile sivil savunmaya ilişkin hizmetlerin koordinasyonu Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığına verilmiştir. Bu Kanuna dayalı olarak çıkarılan alt mevzuat hükümlerince; afet ve acil durum hizmetlerini yürütmek üzere, bakanlıklarda müsteşar veya yetkilendirecekleri yardımcılarının, illerde valinin, kurulması gerekli görülen ilçelerde ise kaymakamın başkanlığında afet ve acil durum yönetim merkezleri kurulmuş olup yeterli sayıda personel ile yirmi dört saat esasına göre çalışmalarını yürütmektedir.
"Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri Yönergelerinin Hazırlanmasına Dair Tebliğ' ' uyarınca, il afet ve acil durum yönetim merkezlerinin afet ve acil durumlarda daha etkin hizmet verebilmesi için hazırlanan ve il valisinin onayı ile yürürlüğe giren il afet ve acil durum yönetim merkezleri yönergelerinin valiler tarafından uygulatılması büyük önem taşımaktadır.
Bu kapsamda, il afet ve acil durum yönetim merkezlerinin söz konusu Tebliğ ve Yönerge esaslarına uygun olarak oluşturulması ve çalışmasına yönelik olarak Başkanlığımızca bazı illerde yapılan inceleme ve mevcut durum analizlerinde;
a) Çalışmalarını Yönerge usul ve esaslarına uygun olarak yürütmeyen merkezlerin bulunduğu,
b) Tebliğ ve Yönerge esaslarına göre oluşturulması gereken fiziki mekân, donanım ve haberleşme alt yapısının yetersiz olduğu,
c) İl afet ve acil durum yönetim merkezlerinin; valilikler, il afet ve acil durum müdürlükleri ve 112 acil çağrı merkezleri binalarda yetersiz bir alanda hizmet verdiği,
ç) 24 saat esasına göre çalışmakta olan afet ve acil durum yönetim merkezlerinde hizmetlerin yürütülmesini sağlayacak personel sayısında yetersizlikler bulunduğu, bazı illerde bu merkezlerde görev yapmak amacıyla istihdam edilmiş olan enformasyon memurları ve diğer personelin GAMER, 112 acil çağrı merkezleri ve başka birimlerde görevlendirildiği tespit edilmiştir.
Yapılan bu tespitler, olası bir afet ve acil durum halinde hizmetlerin yürütülmesinde aksaklıklar yaşanabileceğini ortaya koymaktadır.
Tespit edilen aksaklıkların giderilmesine yönelik en geç 3 ay içerisinde;
a) İl afet ve acil durum yönetim merkezleri için valiliklerce uygun fiziki mekân tahsis edilerek, yeterli tefrişat ve Ek' teki tabloda geçici olarak belirlenen asgari sayıda haberleşme
araç ve gereçleriyle donatılması,
b) İl afet ve acil durum yönetim merkezlerinde görevli personelin, özellikle enformasyon memurlarının afet ve acil durum yönetim merkezlerinden başka birimlerde görevlendirilmemesi,
c) Personel eksikliği bulunan afet ve acil durum yönetim merkezlerinin personel ihtiyacı valiliklerce ilde bulunan diğer kamu kurum ve kuruluşlarından karşılanması hususlarında; Bilgilerini ve gereğini önemle rica ederim.
Veysi KAYNAK
Başbakan Yardımcısı
Ek: Tablo (1 Sayfa)
Dağıtım:
-İÇİŞLERİ BAKANLIĞINA
-81 İL VALİLİKLERİNE
AFET VE ACİL DURUM YÖNETİM MERKEZLERİNDE BULUNDURULACAK
GEÇİCİ ASGARİ HABERLEŞME ARAÇ-GEREÇ SAYILARI TABLOSU
CİHAZ SİSTEM |
İLLER |
İLÇELER |
||||
Büyükşehir Belediyesi Kapsamında Bulunan İller |
Büyükşehir Olmayan ve Nüfusu 500.000'in üzerindeki iller |
Nüfusu 500.000- 250.000 arasındaki iller |
Nüfusu 250.000'in altındaki iller |
AADYM kurulacak ilçeler |
||
Telekom Hatları |
Telefon |
4 |
3 |
2 |
2 |
1 |
Faks |
4 |
3 |
2 |
2 |
1 |
|
Sayısal Telefon Santrali |
|
1 |
1 |
1 |
1 |
|
GSM Telefonu |
|
|
1 |
|
|
|
Uydu Telefonu |
|
|
|
|
|
|
HF/SSB AFAD Ağı için |
|
1 |
|
1 |
|
|
*HF/SSB veya UHF/VHF/HF çok bantlı sabit telsiz |
|
|
|
|
|
|
*VHF/UHF sabit, araç ve el telsizi |
|
|
|
|
|
|
İnternet Erişimi |
|
1 |
|
|
|
|
Video Wall (Çoklu TV Ekranı) |
|
|
1 |
|
|
|
Kesintisiz Güç Kaynağı |
|
|
|
|
|
|
Jeneratör |
|
1 |
|
|
|
- Sayı belirlenirken; ilin risk durumu, ilçe sayısı, ilde bulunan kurum ve kuruluş sayılarına göre kendi aralarında ve merkezle kurulacak bağlantı göz önüne alınacaktır.
- Tabloda yer alan cihaz sayıları asgari seviyede olup, nihai cihaz ihtiyacı valilikler tarafından belirlenecektir.
- Afet santrali kurulu bulunan iller bu hatları kullanmaya devam edecektir.
- İşaretli bölümlerde miktar valilikler tarafından belirlenecek, gerekli görülen telsizlere ortak afet frekansları işlenecektir.
Not: Bilgi ve haberleşme sistemi; "22/9/2016 tarihli ve 29835 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezleri Yönergelerinin Hazırlanmasına Dair Tebliğ'in Ek-6'da yer alan tabloda belirtilen sayı kadar haberleşme araç-gerecinin, Ek-7'de
belirtilen detaylı özelliklere göre Afet ve Acil Durum Yönetim Merkezlerinde bulundurulması esas olup, bu tablodaki sayılar, Başkanlığımızca 'GAFAD İl Hizmet Binaları ve Yönetim
Merkezleri Projesi” tamamlanıncaya ve "Bilgi ve Haberleşme Standartları” belirlenene kadar,
asgari hizmetleri yürütme adına geçici olarak belirlenmiştir.
Yorumlar