İhale İşlemleri

  • Mevzuat Tarihi05.11.2004
  • KurumÇalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı

T.C

ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI

Özel Kalem Müdürlüğü

Sayı   : B.13.0.ÖZK.0.00.00.00-1-70/4171                                                      05/11/2004

Konu : İhale İşlemleri

 

GENELGE

2004/3

 

SSK ve Bağ-Kur gibi sosyal güvenlik kuruluşları başta olmak üzere, Bakanlığımızın bağlı ve ilgili birimleri hizmet alanı ve kapsamı itibariyle geniş kitlelere hitap etmekte, uğraş alanları itibariyle son derece teknik nitelikte mal ve hizmet alımları gerçekleştirmektedir.

Bakanlığımız bağlı ve ilgili kuruluşlarında gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları ile yapım, onarım ve bakım işlerinde azami verimlilik, tutumluluk ve hukuka uygunluğun sağlanması, usulsüzlüklerin engellenmesi ve kurumlarımızın üzerinde gereksiz yere şaibe ortamının oluşturulmaması açısından;

1- İhalelerin Kamu İhale Kanununun 5 inci maddesinde belirtilen saydamlık, rekabet, eşit muamele, güvenirlik, gizlilik, kamuoyu denetimi, ihtiyaçların uygun şartlarla ve zamanında karşılanması, kaynakların verimli kullanılması, yapılacak ihalelerde açık ihale usulü ve belli istekliler arasında ihale usulünün temel usuller olarak kabul edilmesi ve ödeneği bulunmayan hiçbir iş için ihaleye çıkılmaması gibi genel prensiplere özen gösterilmesi,

  1. İhale usulünün belirlenmesinde, Kamu İhale Kanununun ilgili maddelerinde belirtilen usul ve şekil şartlarına riayet edilmesi, değişik ihale usulünü uygulayabilmek amacıyla bütünlük arz eden işlerin parçalara bölünmemesi, Kamu İhale Kanununda belirtilen "Açık ihale usulü" ve "Belli istekliler arasında ihale usulü"nün temel ihale yöntemleri olarak benimsenmesi, pazarlık usulü ve doğrudan alım usullerine ancak ilgili maddelerde belirtilen özel hallerde başvurulması, pazarlık usulü ile gerçekleştirilecek ihalelerde Kamu İhale Kanunun 21 inci maddesi, doğrudan alım usulünde ise 22 inci maddesi ile ilgili fıkralarında belirtilen özel şartların varlığına riayet edilmesi,
  2. İhale Komisyonunun oluşması, toplanması ve çalışması ile ilgili olarak Kamu İhale Kanununun 6.maddesinde yer alan usul ve esaslara eksiksiz uyulmasının sağlanması,
  3. İhale işlem dosyalarının Kamu İhale Kanununun 7.maddesinde belirtilenleri içerecek şekilde eksiksiz tekemmül ettirilmesi,
  4. İhalelerin ilanında; Kamu İhale Kanununun 8 inci maddesinde belirtilen eşik değerlere eşit veya bu değerleri aşan ihalelerden; Açık ihale usulü ile yapılacak olanların ilânlarının ihale tarihinden en az kırk gün önce, belli istekliler arasında ihale usulü ile yapılacak olanların ön yeterlik ilânlarının son başvuru tarihinden en az yirmibeş  gün   önce,   pazarlık  usulü   ile   yapılacak   olanların   ilânlarının   ise   ihale tarihinden en az yirmibeş gün önce gerçekleştirilmesi,

Yaklaşık maliyeti Kamu İhale Kanununun 8 inci maddesinde belirtilen eşik değerlerin altında kalması durumunda ise; Kamu İhale Kanunun 13. maddesi (b/3) fıkrasında belirtilen esaslara göre ihalenin gerçekleştirilmesi,

  1. İhale şartnamelerinin hazırlanması ve yaklaşık maliyetin tespit edilmesi safhalarında konuyla ilgili olarak faaliyet gösteren sivil toplum örgütlerinden (meslek odaları, sendika ve dernekler) ve benzeri malzemeyi alan diğer kamu kurum ve kuruluşlarından teknik bilgi alınması ile Kamu İhale Kanununun 9. maddesinde yer alan hesaplama usulü ve bu değerin gizliliğine riayet edilmesi,
  2. İhaleye katılımda yeterlik kuralları ve ihale dışı bırakılması gerekenler ile ihaleye katılamayacak olanlar hakkında Kamu İhale Kanununun 10 ve 11. maddeleri gereği her ihalede ayrı ayrı tespitlerin titizlikle yapılması,
  3. İhale şartnamesinin, mal ve hizmetin idari ve teknik özelliklerini belirtir şekilde hazırlanması, Kamu İhale Kanununun 12. maddesinde belirtilen durumlar dışında belli bir marka, model, patent, menşei, kaynak ve ürün belirten özellik ve tanımlara yer verilmemesi,
  4. Ortak girişimler ve alt yüklenicilerle ilgili olarak Kamu İhale Kanununun 14 ve 15. maddesinde yer alan esaslara uyulması,

10-İhalelerde Kamu İhale Kanununun 17. maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışların kesinlikle oluşmamasına özen gösterilmesi, oluşması halinde ise Kamu İhale Kanununun 4. bölümünde yer alan müeyyidelerin hem isteklilere, hem de görevlilere titizlikle uygulanması,

11-İhale sözleşmelerinde, ihale dokümanında yer alan şartlara aykırı hükümlere yer verilmemesi, Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununda belirtilenler dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik ve ek sözleşme yapılmaması,

12-Sözleşmelerde tip sözleşmelerin esas alınması ve Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 6. maddesinde yer alan sözleşme türleri dışında sözleşme yapılmaması ve 7. maddede belirtilen sözleşmede yer alması zorunlu hususların sözleşmelerde mutlaka yer almasının sağlanması,

13-Kamu İhale Kurumunun tebliğ, bülten, modül, uzlaşmazlık kararı, yasaklılar listesi gibi etkinliklerinin sürekli takip edilerek ilgili gelişmelerin titizlikle yansıtılmasının sağlanması,

14-Sonuçlandırılan ihalenin sözleşmesinin Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununa, teknik ve idari şartnamelere ve Kurumunuz mevzuatına uygun olarak gerçekleştirilmesi ile aynı çerçevede uygulanmasının sağlanması,

15-Gerek İhale sırasında gerekse sözleşme imzalanması öncesi ve sonrasında tespit edilen hususlar ile ilgili "ihaleden yasaklama" kararının mevzuatta belirtilen süre şartlarına ve diğer hususlara dikkat edilerek verilmesi,

16-İhale onayı safhasında birim amirlerinin ihalenin her yönüyle Kamu İhale Kanununa uygun şekilde gerçekleştirilip, gerçekleştirilmediğini araştırdıktan sonra onaylaması,

17-Her türlü mal ve hizmet alımında gerçek ihtiyaçların göz önünde bulundurarak gereksiz alımlara ve her ne şekilde olursa olsun savurganlığa meydan verilmemesi,

Ayrıca; ilgili kanun ve diğer mevzuatın uygulaması, meydana gelen değişikliklerin ve gelişmelerin takibi, uygulamanın hiyerarşik disiplin içerisinde denetlenmesi, ihmali görülenler hakkında yasal gereğinin yapılmasının sağlanmasını rica ederim.

Murat BAŞESGİOĞLU

Bakan

Dağıtım :

  • Sosyal Sigortalar Kurumu Başkanlığı
  • Bağ-Kur Genel Müdürlüğü
  • İŞKUR Genel Müdürlüğü


Yorumlar