TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : 2021/7211-S.21.11547
BAŞVURU NO : 2021/2877
KARAR TARİHİ : 05/05/2021
TAVSİYE KARARI
BAŞVURAN : …
BAŞVURUYA KONU İDARE : KONYA SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BAŞVURUNUN KONUSU : İçme Suyu ve Kanalizasyon bağlantısı talebi hakkındadır.
BAŞVURU TARİHİ : 07/02/2021
I. BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
1. Kurumumuza yapılan başvuruda başvuran; 03.11.2020 tarihinde Akşehir Belediyesine başvurarak Kuruçay Mahallesi .. Ada ve .. Parseldeki 31620 Sokak No:.. adresinde bulunan meskeni için 3194 sayılı Kanuna göre yapı kayıt belgesi aldığını, Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı Kent Bilgi Sistem Şube Müdürlüğü tarafından Adres Tespiti yapılarak meskenine kapı numarası verildiğini, söz konusu meskenin inşaatının 6360 sayılı kanunun yayımlandığı 12.10.2004 tarihinden önce bitirildiğini ve Akşehir Belediyesi tarafından yol, su ve kanalizasyon hizmetlerinin götürüldüğünü, ilgili belediye görevlileri tarafından meskenine su ve elektrik verilmesinde sakınca olmadığına dair yazı verildiğini, bu yazıya istinaden MEDAŞ’A giderek elektrik aboneliğini yaptırdığını, su aboneliği için ise 04.11.2020 tarihinde yapmış olduğu müracaatına işlem yapacağını söyleyen görevlinin koronavirüs olması nedeniyle karantinaya alındığını, karantina süreci bittikten sonra ise görevli tarafından 20.11.2020 tarihinde yönetmelik değiştiğini ileri sürerek su aboneliğinin yapılamayacağını söylediğini, idareye vermiş olduğu dilekçeye de ret cevabı aldığını belirterek özellikle pandemi sürecinde hayati önem arz eden su ihtiyacını karşılayabilmek için meskenine su ve kanalizasyon bağlantısının yapılmasını ve bu konudaki mağduriyetinin giderilmesini talep etmektedir.
II. İDARENİN BAŞVURUYA İLİŞKİN AÇIKLAMALARI
2.1. Kurumumuzun 08.03.2021 tarih ve .. sayılı bilgi-belge isteme yazısına istinaden Konya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü’nden alınan 30.03.2021 tarih ve … sayılı yazıda;
2.2. Bu tür yapılara su verilme şartlarıyla ilgili KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği’nin 15.11.2019 tarihi ile 20.11.2020 tarihleri arasında yürürlükte olan 6/ğ maddesinde; “Yapı ruhsatı bulunmayan yapılara, Mülki İdare Amirinin (Akşehir Kaymakamlık Makamı) yazılı talepleri doğrultusunda su verilebileceği” belirtilmekte olup, başvuru sahibinin, bu tarihler arasında su verilmesi talep edilen bina için bu belgeyi ilgili Makamdan temin etmediği tespit edilmiştir. Şikâyetçi tarafından, İdaremize, bu belge yerine, 04.11.2020 tarih, Sayılı ve İçme Suyu Bağlantısı konulu Akşehir Belediye Başkanlığı'nın; " ... isimli şahsın Kuruçay Mahallesi ..Ada .. numaralı parsel içerisinde bulunan yerine su aboneliği verilmesinde sakınca yoktur." ibaresini içeren yazı ile başvuruda bulunulduğu ifade edilmiştir.
2.3. Diğer taraftan, KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği’nin 20.11.2020 tarihinde yürürlüğe giren 6/ğ-1. maddesinin ç bendinde; “İlçe merkezlerinde ve beldeden mahalleye dönüşen yerlerde, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun Geçici 11. Maddesi kapsamında bahse konu yapının uydu fotoğrafı eklenmiş ilgili belediyenin yazısına istinaden veya yapının 12.10.2004 tarihinden önce; elektrik abone sözleşmesi veya mahkeme marifetiyle alınmış bilirkişi raporu ile yapıldığının ve fiilen kullanıldığının belgelenmesi halinde, kullanım türüne göre geçici olarak su verilebileceği” hüküm altına alınmış olup, başvuru sahibi tarafından bu belge de ibraz edilmemiştir.
2.4. Su verilmesi talep edilen bina ile ilgili 3194 Sayılı Kanun kapsamında alınmış yapı ruhsatı veya yapı kayıt belgesi bulunmamaktadır.
2.5. 17.09.2020 tarihli https://earth.google.com/web/sitesinden kesit olarak alınan uydu fotoğrafı, başvuru sahibi tarafından söz konusu meskenin inşaatının 6360 Sayılı Kanunun yayımlandığı 12.10.2004 tarihinden önce yapıldığı beyanını doğrulamamaktadır. Ekte bulunan yapıya ait fotoğraflar da binanın eski yapı olduğu bilgisiyle örtüşmemektedir.
2.6. Yapılan incelemede;
(a) Konya ilinin Akşehir İlçesi Kuruçay Mahallesi … Ada, .. Parsel, 31620 Sokak No:.. adresinde bulunan ekte fotoğrafı bulunan meskenine su almak için İdaremize 04.11.2020 tarih ve / sayılı Akşehir Belediye Başkanlığı'nın yazısıyla başvuruda bulunduğu, ancak, bu belgenin, başvuru yaptığını iddia ettiği tarihte ve bugün itibariyle yürürlükte olan KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği hükümlerine göre söz konusu meskene su verilebilmesi için gerekli olan belge niteliğini taşımaması sebebiyle başvuru konusu talebin karşılanamadığı tespit edilmiştir.
(b) Söz konusu mesken, başvuru sahibi tarafından ikamet adresi olarak kullanılmamaktadır.
(c) Yazının ekinde bulunan şikâyet başvuru formunda …. tarafından ifade edilen; ..."ayrıca … ada içerisinde bulunan diğer meskenlerde ve meskenimle aynı özelliklere sahip meskenlerin su aboneliğinin olduğu" beyanı ile ilgili yapılan inceleme sonucunda, Kuruçay Mahallesi 31621.Sokak No: .. adresinde bulunan bahçeye KOSKİ Tarifeler Yönetmeliği'nin Çevre Sulama Abonesi başlıklı 6/g maddesinin;
1) Gerçek veya tüzel kişilere ait bahçe ve yeşil alanlarda kullanılan sulara ilişkin abonelerdir.
(a) Bu tür abonelikten, imarlı parseller ile Belediyelerce oluşturulan hobi bahçeleri yararlanır.
(b) Toplam parsel sınırları içinde, beher 40 m2’ye en az bir 1 ağaç düşecek sayıda ağacın dikili olması ve yağmurlama veya damlama sulama sistemine uygun tesisatın kurulu olması şartı aranır.
(c) Bahçe olarak kullanılan yerlerin üzerinde yapı bulunmaması veya yapı bulunması halinde, bu yapının mevzuat gereği yapı ruhsatına tabi olmaması şartı aranır."
Hükmüne uygun olarak 21.06.2017 tarihinde … nolu su aboneliğinin tesis edildiği, bu tarihte gayrimenkul üzerinde herhangi bir yapının bulunmadığı, ayrıca, başvuru sahibi tarafından sözleşme öncesinde gayrimenkulüne herhangi bir ruhsatsız yapı yaptırmayacağına dair taahhütname verdiği, bugün itibariyle ise bu adreste bir yapının mevcut olduğu, ancak bu yapıyla ilgili İdaremize herhangi bir yapı ruhsatı veya yapı kayıt belgesinin ibraz edilmediği tespit edilmiştir.
açıklamalarına yer verilmiştir.
III. İLGİLİ MEVZUAT
3. Türkiye Cumhuriyeti Anayasa’sının “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74’üncü maddesi; “Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir. Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına bağlı olarak kurulan Kamu Denetçiliği Kurumu idarenin işleyişiyle ilgili şikâyetleri inceler.”
4. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu’nun “Kurumun görevi” başlıklı 5’inci maddesinin birinci fıkrası; “Kurum, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir.” ,
5. 3194 sayılı İmar Kanunu’nun Geçici 11’inci maddesinde; “(Ek: 9.7.2008-5784/25 md.) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara; yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğal gaz gibi alt yapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, ilgili yönetmelikler doğrultusunda fenni gereklerin yerine getirilmiş olması ve bu maddenin yayımı tarihinden itibaren başvurulması üzerine, kullanma izni alınıncaya kadar ilgili mevzuatta tanımlanan ait olduğu abone grubu dikkate alınarak geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabilir. Bu kapsamda, ilgili belediyeden dağıtım şirketlerine elektriğin kesilmesi talebinin söz konusu olması halinde aboneliği iptal edileceğinden, su ve/veya elektrik bağlanması herhangi bir kazanılmış hak teşkil etmez. Ancak, yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olma şartı 12.10.2004 tarihinden önce yapılmış olan yapılarla ilgili olarak uygulanmaz. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan abonelikler de ait olduğu gruba dönüştürülür.” Hükmü yer almaktadır.
6. Konya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Tarifeler Yönetmeliği’nin Tarife Çeşitleri, Abone Türleri ve Abone Grupları Başlıklı İkinci Bölümünün “(Değişik 25.05.2017 -2 sayılı Genel Kurul Kararı ile) Abone türleri ve abone grupları alt başlıklı 6’ncı maddesinde;
ğ) Geçici Abone:
1) Yapı ruhsatı bulunmayan yapılara;
(Değişik 15.11.2019 - 8 sayılı Genel Kurul Kararı ile)
a) (Değişmeden önceki hali) Mülki İdare Amirinin her türlü yapıya yönelik yazılı talebi, resmi kurumların kendi mülkiyetlerinde bulunan abonelik talepleri ile ilgi yerler için yazılı talepleri doğrultusunda kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
(Değişik 15.11.2019 - 8 sayılı Genel Kurul Kararı ile) (Değişik 20.11.2020 - 15 sayılı Genel Kurul Kararı ile)
a- Mülki İdare Amirinin kamuyu ilgilendiren hususlar kapsamında (üretime yönelik faaliyet alanları, fuar, organizasyon, olağan dışı toplanma alanları, tarım işçileri ve 1. derece şehit yakınlarının vb.) yazılı talepleri doğrultusunda her türlü yapı ve yerleşim yeri için kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
b) (Değişmeden önceki hali) 6360 Sayılı Kanunla idaremizin görev alanına giren ve mahalle statüsüne dönüşen köyler ile yayla, yaylak veya kışlak olarak tanımlanan yerlerde bulunan yapılara, ilgili belediyenin veya Mülki İdare Amirinin yazılı talebi ile veya aynı kanunun geçici l. maddesinin 14. Fıkrası gereğince, yapının, 06.12.2012 tarihinden önce; elektrik abone sözleşmesi, mahkeme marifetiyle alınmış bilirkişi raporu, üniversitelerden alınan tespit tutanağı veya uydu görüntülerinden biri ile, yapıldığının ve fiilen kullanıldığının belgelenmesi hallerinde, kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
(Değişik 20.11.2020 - 15 sayılı Genel Kurul Kararı ile)
b- Resmi kurumların kendi mülkiyetlerinde bulunan hizmet alanları ve ilgili yerlere yönelik (bina, park, bahçe vb.) yazılı talepleri gereğince kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
(Eklenen 15.11.2019 - 8 sayılı Genel Kurul Karan ile)
c) (Değişmeden önceki hali) 3194 Sayılı İmar Kanunu'nun geçici 16. maddesi kapsamında alınan Yapı Kayıt Belgesi gereğince kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
(Eklenen 15.11.2019 - 8 sayılı Genel Kurul Kararı ile) (Değişik 20.11.2020 - 15 sayılı Genel Kurul Kararı ile)
c- 3194 Sayılı İmar Kanunu’nun Geçici 16. maddesi kapsamında alınan Yapı Kayıt Belgesi gereğince kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir. Bu tür abonelerden, imar barışı kapsamında beyan edilerek alınan Yapı Kayıt Belgesi’ndeki bilgilerin, ilgili evrak ve yapı ile uyumlu olması şartı aranır.
(Eklenen 20.11.2020 -15 sayılı Genel Kurul Kararı ile) ç- İlçe merkezlerinde ve beldeden mahalleye dönüşen yerlerde, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun Geçici 11. Maddesi kapsamında bahse konu yapının uydu fotoğrafı eklenmiş ilgili belediyenin yazısına istinaden veya yapının, 12.10.2004 tarihinden önce; elektrik abone sözleşmesi veya mahkeme marifetiyle alınmış bilirkişi raporu ile yapıldığının ve fiilen kullanıldığının belgelenmesi halinde, kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
(Eklenen 20.11.2020 -15 sayılı Genel Kurul Kararı ile)
d- 6360 Sayılı Kanunla İdaremizin görev alanına giren ve mahalle statüsüne dönüşen köyler ile yayla, yaylak veya kışlak olarak tanımlanan yerlerde bulunan yapılara aynı kanunun geçici 1.maddesinin 14. fıkrası gereğince, yapının, 06.12.2012 tarihinden önce; kanun maddesinde belirtilen ilgili kurumlardan alınacak bina tespit ve değerlendirme formu ve uydu fotoğrafının eklenerek belgelenmesi veya elektrik abone sözleşmesi, mahkeme marifetiyle alınmış bilirkişi raporu ile yapıldığının ve fiilen kullanıldığının belgelenmesi hallerinde, kullanım türüne göre geçici olarak su verilen abonelerdir.
ifadelerine yer verilmiştir.
IV. KAMU DENETÇİSİ AV. FATMA BENLİ YALÇIN’IN KAMU BAŞDENETÇİSİ’NE ÖNERİSİ
7. Kamu Denetçisi tarafından, başvuranın içme suyu ve kanalizasyon bağlantısı talebinin yerine getirilmesi ve makul süre içerisinde işlem tesis edilmesi hususunda ilgili idareye tavsiyede bulunulması yönünde hazırlanan öneri Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
IV. DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A. Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden
8. Başvuran 1 numaralı paragrafta açıklandığı üzere, 12.10.2004 tarihinden önce bitirdiği ve Akşehir Belediyesi tarafından yol, su ve kanalizasyon hizmetlerinin götürüldüğü, elektrik aboneliği yaptırdığı, su aboneliği için ise 04.11.2020 tarihinde yaptığı başvurusuna İdare tarafından 15.12.2020 tarihinde 20.11.2020 tarihinde yönetmelik değişikliği ileri sürülerek su aboneliğinin yapılamayacağının söylendiği meskenine özellikle pandemi sürecinde hayati önem arz eden içme suyu ihtiyacını karşılayabilmek için su ve kanalizasyon bağlantısının yapılmasını talep etmektedir.
9. İlgili idare tarafından Kurumumuza gönderilen cevabi yazıda özetle; şikâyetçinin talebine konu meskenin ikamet adresi olmadığı, mülki idare amirinden alınmış bir talep belgesinin bulunmadığı ve mevcut Yönetmelik hükümlerine göre talebinin yerine getirilmeyeceği belirtilmiştir.
10. Şikâyet konusuna ilişkin mevzuat incelendiğinde;
10.1. 3194 sayılı İmar Kanunu’nun Geçici 11’inci maddesinde; “(Ek: 9.7.2008-5784/25 md.) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara; yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğal gaz gibi alt yapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, … geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabilecektir,
10.2. Konya Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü Tarifeler Yönetmeliği’nin Tarife Çeşitleri, Abone Türleri ve Abone Grupları Başlıklı İkinci Bölümünde de; 6360 Sayılı Kanunla idaremizin görev alanına giren ve mahalle statüsüne dönüşen köyler ile yayla, yaylak veya kışlak olarak tanımlanan yerlerde bulunan yapılara, ilgili belediyenin veya Mülki İdare Amirinin yazılı talebi ile ... geçici olarak su verilen abonelerdir, şeklinde hüküm kurulduğu görülmüştür.
10.3. Buna göre; Kanun’da belirtilen hizmetlerin ilgili meskene götürülmesi halinde geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabileceği, Yönetmeliğin değişmeden önceki halinin idareye başvuru yapıldığı tarihte yürürlükte olduğu ve bu hükümlere göre işlemlerin yapılması gerektiği, su ve kanalizasyon bağlantısı yapılması hususunda ilgili belediyenin talebinin olması gerektiği, bağlantı talep edilen meskenin ikamet adresi olarak kullanılması hususunda herhangi bir hüküm veya zorunluluk bulunmadığı, anlaşılmıştır.
11.1. Akşehir Belediye Başkanlığı’nın 04.11.2020 tarih ve …/… sayılı yazısında, 3194 sayılı İmar Kanunu’nun Geçici 11’inci maddesinde yer alan “Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olup, kullanma izni verilmeyen ve alınmayan yapılara; yol, elektrik, su, telefon, kanalizasyon, doğal gaz gibi alt yapı hizmetlerinden birinin veya birkaçının götürüldüğünün belgelenmesi halinde, ilgili yönetmelikler doğrultusunda fenni gereklerin yerine getirilmiş olması ve bu maddenin yayımı tarihinden itibaren başvurulması üzerine, kullanma izni alınıncaya kadar ilgili mevzuatta tanımlanan ait olduğu abone grubu dikkate alınarak geçici olarak su ve/veya elektrik bağlanabilir. Bu kapsamda, ilgili belediyeden dağıtım şirketlerine elektriğin kesilmesi talebinin söz konusu olması halinde aboneliği iptal edileceğinden, su ve/veya elektrik bağlanması herhangi bir kazanılmış hak teşkil etmez. Ancak, yapı (inşaat) ruhsatı alınmış ve buna göre yapılmış olma şartı 12.10.2004 tarihinden önce yapılmış olan yapılarla ilgili olarak uygulanmaz. Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önce yapılan abonelikler de ait olduğu gruba dönüştürülür.” Hükmüne göre A ’YE ait Konya İli Akşehir İlçesi
Kuruçay Mahallesi 31620 Sokak. No:.., Kuruçay Mahallesi …ada .. parselde bulunan meskenin 6360 sayılı Kanun’un yayımlandığı 12.10.2004 tarihinden önce bitirildiği ve belediye tarafından yol, su ve kanalizasyon hizmetlerinin götürüldüğünün belirtildiği,
11.2. 04.11.2020 tarih ve sayılı yazısı ile başvurucunun Kuruçay Mahallesi Ada numaralı parsel içerisinde bulunan yerine su aboneliği, 04.11.2020 tarih ve 2020/31 sayılı yazısı ile de aynı yere elektrik aboneliği verilmesinde sakınca olmadığının ve Belediye Başkanlığı’na verilen vergi bildiriminde de inşaatın bitim tarihinin 01.03.2002 olduğunun belirtildiği,
11.3. 03.11.2020 tarihinde şikâyetçi tarafından yapılan başvuruya istinaden Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı Kent Bilgi Sistem Şube Müdürlüğü tarafından da Adres Tespiti yapılarak ilgili meskene kapı numarası verildiği, tespit edilmiştir.
12. Buna göre; şikâyetçinin 04.11.2020 tarihli müracaatına yürürlükte olan mevcut hükümlere göre işlem yapılması gerekirken 20.11.2020 tarihinde değişen Yönetmelik hükümlerinin uygulandığı, Yönetmeliğin değişmeden önceki 6-1-ğ-(b) bendinde bulunan “ilgili belediyenin veya Mülki İdare Amirinin yazılı talebi ile …” ibareye göre ilgili belediyenin talebinin yeterli olması gerekirken Mülki Amir Talebinin aranıldığı, ilgili meskenin kişinin ikamet adresi olmamasının ileri sürüldüğü ve bu nedenlerle de temel ihtiyaçların karşılanması hususunda elzem olan su ve kanalizasyon bağlantısının yapılmadığı anlaşılmıştır.
13. Şikâyetçinin iddiaları, İdarelerin açıklamaları, ilgili mevzuat hükümleri ile tüm dosya kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; Yönetmeliğin 6-1-ğ fıkrasının b bendine göre ilgili belediyenin yazılı talebi ile geçici olarak abonelik verilebileceği açık olan ve ilgili Yönetmeliğin değişmeden önceki yürürlük süresi içerisinde müracaatı yapılan başvurunun, Yönetmelik değişikliği ve idareye başvuru yapıldığı tarihte ilgili meskenin ikamet adresi olarak kullanılmaması ileri sürülerek reddedilmesi işleminin yerinde olmadığı, hayati öneme sahip içme suyuna sahip olunmasının, mevcut pandemi koşullarında çok daha fazla önem arz ettiğinin dikkate alınması gerektiği tespit edilmiştir.
14. Açıklanan gerekçelerle; idare tarafından şikâyetçinin meskeni için yapmış olduğu içme suyu ve kanalizasyon bağlantısı talebinin yerine getirilmemesi işleminin hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılmıştır.
B. İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
15. İyi yönetim ilkelerine 28.03.2013 tarih ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin "İyi yönetim ilkeleri" başlıklı 6’ncı maddesinde yer verilmiş olup; İdarenin Kurumumuz tarafından istenilen bilgi ve belgeleri süresi içinde ve gerekçeli olarak gönderdiği, ayrıca idarenin başvuranla ilgili işlemlerinde “kararların gerekçeli olması”, “kararın geciktirilmeksizin bildirilmesi” ilkelerine uygun davrandığı, ancak İdarenin başvurana verdiği cevapta hangi sürede hangi mercilere başvurabileceğini göstermediği bu nedenle “karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi” ilkesine uymadığı anlaşılmış olup, idareden bundan böyle bu ilkeye de uyması beklenmektedir.
V. HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN AÇIKLAMA
16. 6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu'nun 21’inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu Tavsiye Kararının idareye tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde idare tarafından herhangi bir eylem ya da işlem tesis edilmezse (varsa) dava açma süresinden kalan süre işlemeye devam edecek olup Konya İdare Mahkemesinde yargı yolu açıktır.
VI. KARAR
Yukarıda açıklanan gerekçe ve dosya kapsamına göre, BAŞVURUNUN KABULÜNE;
Başvuranın içme suyu ve kanalizasyon bağlantısı talebinin yerine getirilmesi için makul süre içerisinde işlem tesis edilmesi hususunda KONYA SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE TAVSİYEDE BULUNULMASINA,
Kararın BAŞVURANA ve KONYA SU VE KANALİZASYON İDARESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NE tebliğine;
6328 sayılı Kanunun 20'nci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca, bu karar üzerine tesis edilecek işlemin otuz gün içinde Kurumumuza bildirilmesinin zorunlu olduğuna, Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisince karar verildi.
Şeref MALKOÇ
Kamu Başdenetçisi
Yorumlar