TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
KAMU DENETÇİLİĞİ KURUMU
(OMBUDSMANLIK)
SAYI : 36311982-101.07.04-E.18549
BAŞVURU NO : 2018/6650
KARAR TARİHİ : 07/11/2018
TAVSİYE KARARI
BAŞVURAN :
BAŞVURAN VEKİLİ / TEMSİLCİSİ :
BAŞVURUYA KONU İDARE : Fatih Belediye Başkanlığı
BAŞVURUNUN KONUSU : Kaldırım işgali hakkındadır.
BAŞVURU TARİHİ : 18.5.2018
I.BAŞVURANIN İDDİA VE TALEPLERİ
1.Başvuran, İstanbul İli Fatih İlçesi Ali Kuşçu (Zeyrek) Mahallesi Mıhçılar Caddesi ve Nevşehirli İbrahim Paşa Caddesi üzerindeki kaldırımların esnaflarca işgal edildiğini, yapılan tüm uyarılara rağmen işgalin devam ettiğini belirterek bahsi geçen caddeler üzerindeki kaldırımların işgallerine son verilmesini, işgalcilere gerekli yaptırımların uygulanmasını, kaldırımların vatandaşın kullanımına açılmasını talep etmektedir.
II.İDARELERİN BAŞVURUYA İLİŞKİN AÇIKLAMALARI
2.Kurumumuz tarafından bilgi-belge isteme yazısına istinaden Fatih Belediye Başkanlığı’ndan alınan 17/10/2018 tarihli cevabi yazıda özetle;
2.1.Bahse konu ilçe Ali Kuşçu Mahallesi, Mıhçılar Caddesi ve Zeyrek Mahallesi, Nevşehirli İbrahim Paşa Caddesi üzerinde bulunan ve satışa sunulan malların teşhir edilmesi için Belediye tarafından belirlenen sınırların dışında malzemelerini teşhir eden 26 (yirmi altı) iş yerine Belediye ekipleri tarafından kaldırım ve yol üzerine yaya geliş gidişine engel olan işgalleri (tabela, duba, çiçeklik, masa, sandalye, stant vb. malzemeler) kaldırmaları hususunda tebligat yapıldığı,
2.2.İlgililere gerekli uyarıların yapıldığı,
2.3.İş yeri ilgililerine yapılan tebligata müteakip söz konusu cadde ve sokak genelinde günlük olarak yapılan kontrollerde; işletme ilgilileri tarafından anlık olarak konulan işgallerin ekipler tarafından gerekli müdahale yapılarak kaldırıldığı,
2.4.Konuyla alakalı çalışmaların rutin olarak devam ettiği,
belirtilmiştir.
3.Fatih Belediye Başkanlığı’ndan alınan 17/10/2018 tarihli yazı ekinde, denetimden önce ve sonrasına ait fotoğraflar ile Fatih Belediye Başkanlığı Zabıta Müdürlüğü’nün Tebellüğ İlmühaberi yazılarının gönderildiği tespit edilmiştir.
III.İLGİLİ MEVZUAT
4.Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının “Dilekçe, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkı” başlıklı 74 üncü maddesinde; “Vatandaşlar… kendileriyle veya kamu ile ilgili dilek ve şikâyetleri hakkında, yetkili makamlara ve Türkiye Büyük Millet Meclisine yazı ile başvurma hakkına sahiptir… Herkes, bilgi edinme ve kamu denetçisine başvurma hakkına sahiptir.”,
5.6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun “Kurumun görevi” başlıklı 5 inci maddesinde; “Kurum, idarenin işleyişi ile ilgili şikâyet üzerine, idarenin her türlü eylem ve işlemleri ile tutum ve davranışlarını; insan haklarına dayalı adalet anlayışı içinde, hukuka ve hakkaniyete uygunluk yönlerinden incelemek, araştırmak ve idareye önerilerde bulunmakla görevlidir”,
6.03/07/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun,
6.1."Belediyenin görev ve sorumlulukları" başlıklı 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında, “Belediye, mahallî müşterek nitelikte olmak şartıyla;…İmar, su ve kanalizasyon, ulaşım gibi kentsel alt yapı; coğrafî ve kent bilgi sistemleri; çevre ve çevre sağlığı, temizlik ve katı atık; zabıta, itfaiye, acil yardım, kurtarma ve ambulans; şehir içi trafik; defin ve mezarlıklar; ağaçlandırma, park ve yeşil alanlar… hizmetlerini yapar veya yaptırır.”,
6.2."Belediyenin yetkileri ve imtiyazları" başlıklı 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (l) bendinde, “Gayrisıhhî müesseseler ile umuma açık istirahat ve eğlence yerlerini ruhsatlandırmak ve denetlemek.”,
6.3."Zabıtanın görev ve yetkileri" başlıklı 51 inci maddesinin birinci fıkrasında, “Belediye zabıtası, beldede esenlik, huzur, sağlık ve düzenin sağlanmasıyla görevli olup bu amaçla, belediye meclisi tarafından alınan ve belediye zabıtası tarafından yerine getirilmesi gereken emir ve yasaklarla bunlara uymayanlar hakkında mevzuatta öngörülen ceza ve diğer yaptırımları uygular.”,
7.30/03/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununun,
7.1."Tanım" başlıklı 2 nci maddesinde, “Kabahat deyiminden; kanunun, karşılığında idarî yaptırım uygulanmasını öngördüğü haksızlık anlaşılır.”,
7.2."İşgal" başlıklı 38 inci maddesinin birinci fıkrasında, “Yetkili makamların açık ve yazılı izni olmaksızın meydan, cadde, sokak veya yayaların gelip geçtiği kaldırımları işgal eden veya buralarda mal satışa arz eden kişiye, belediye zabıta görevlileri tarafından elli Türk Lirası idarî para cezası verilir.”,
8.11/04/2007 tarihli ve 26490 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye Zabıta Yönetmeliğinin,
8.1."Görevleri" başlıklı 10 uncu maddesinin birinci fıkrasında, “Belediye zabıtasının görevleri şunlardır:
a.Beldenin düzeni ve esenliği ile ilgili görevleri;
1.Belediye sınırları içinde beldenin düzenini, belde halkının huzurunu ve sağlığını sağlayıp korumak amacıyla kanun, tüzük ve yönetmeliklerde, belediye zabıtasınca yerine getirileceği belirtilen görevleri yapmak ve yetkileri kullanmak.
2.Belediyece yerine getirileceği belirtilip de mahiyeti itibariyle belediyenin mevcut diğer birimlerini ilgilendirmeyen ve belediye zabıta kuruluşunca yerine getirilmesi tabii olan görevleri yapmak.
3.Belediye karar organları tarafından alınmış kararları, emir ve yasakları uygulamak ve sonuçlarını izlemek…
6.Kanunların belediyelere görev olarak verdiği takip, kontrol, izin ve yasaklayıcı hususları yerine getirmek,
7.Belediye cezaları ile ilgili olarak kanunlar uyarınca belediye meclisi ve encümeninin koymuş olduğu yasaklara aykırı hareket edenler hakkında gerekli işlemleri yapmak…
20.14/6/1989 tarihli ve 3572 sayılı İşyeri Açma Ruhsatlarına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair Kanun ile 14/7/2005 tarihli ve 2005/9207 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan, İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümleri gereğince, işyerinin açma ruhsatı alıp almadığını kontrol etmek, yetkili mercilerce verilen işyeri kapatma cezasını uygulamak ve gereken işlemleri yapmak…
23.13/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ile verilen görevleri yerine getirmek…
25.Mülki idare amiri, belediye başkanı veya yetkili kıldığı amirlerin hizmetle ilgili emirlerini yerine getirmek…
c.Sağlık ile ilgili görevleri: …
2.Ruhsatsız olarak açılan veya ruhsata aykırı olarak işletilen işyerleriyle ilgili olarak İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapmak…
5.Cadde, sokak, park ve meydanlarda mevzuata ve sağlık şartlarına aykırı olarak satış yapan seyyar satıcıları men etmek, bu hususta yetkili mercilerin kararlarıyla zabıta tarafından yerine getirilmesi istenen hizmetleri yapmak…
8.9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununa ve ilgili yönetmeliklere göre çevre ve insan sağlığına zarar veren, kişilerin huzur ve sükûnunu, beden ve ruh sağlığını bozacak şekilde gürültü yapan fabrika, işyeri, atölye, eğlence yerleri gibi müesseseleri tutanak düzenleyerek yetkili mercilere bildirmek ve bu konuda kendisine verilen görevleri yerine getirmek…”,
8.2."Yetkileri" başlıklı 11 inci maddesinin birinci fıkrasında, “Belediye zabıtası; kanun, tüzük, yönetmeliklerin ve yetkili belediye organlarının yüklediği görevleri yerine getirebilmek için belediye sınırları içinde;
a.Umuma açık yerlere girer, gerekli kontrolleri yapar, sahip veya işletenlerinden kontrol konusu ile ilgili belgeler ister ve haklarında tutanak düzenler,
b.Boşaltılması ve yıktırılması hususunda yetkili mercilerin karar veya emirleri bulunan yapı, ev veya müesseselere kanuni yetkililerle birlikte girer ve yasal yaptırım uygular…
d.Umumi yerlerde belediye nizamlarına aykırı olarak seyyar satışta bulunan kimseleri ve başkalarının ticarethane önlerini de kapatacak şekilde yaya kaldırımlarını, izinsiz işgal edenleri men eder,
e.Taşıtların durmak, duraklamak ya da park etmek suretiyle yolları, herkesin gelip geçmesine mahsus yerleri ve yaya kaldırımlarını işgallerini önler,
f.Umumi yol, kaldırım ve meydanlarda izinsiz olarak gazete, dergi ve kitapların yerde teşhir edilerek satışını önler,
g.5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu kapsamında korunan eser, icra ve yapımların tespit edildiği kitap, kaset, CD, VCD ve DVD gibi taşıyıcı materyallerin, pazar veya panayır kurulan yerler, meydanlar, mezat yerleri, yol, meydan, pazar, iskele, köprü gibi umuma ait yerlerde satışına izin vermez ve bunların satışını engeller, satışına teşebbüs edilen materyalleri toplayarak yetkili makamlara teslim eder…
ı.Umumi yerlerde aşırı derecede gürültü yapanlara, çevreyi kirletenlere, pazar ve panayır yerlerinde geliş ve gidişi zorlaştıranlara gerekli ikaz ve tembihatta bulunur, uymayanlar hakkında gerekli yasal işlemi yapar…”,
hükümleri yer almaktadır.
IV.KAMU DENETÇİSİ HÜSEYİN YÜRÜK’ÜN KAMU BAŞDENETÇİSİ'NE ÖNERİSİ
9.Başvuranın iddiaları, idarenin konu ile ilgili açıklamaları, ilgili mevzuat ve tüm dosya kapsamı birlikte değerlendirildiğinde; başvuru konusuna ilişkin “Tavsiye Karar Önerisi” Kamu Başdenetçisi’ne sunulmuştur.
V.DEĞERLENDİRME VE GEREKÇE
A.Hukuka ve Hakkaniyete Uygunluk Yönünden Değerlendirme
10.Başvuran, İstanbul İli Fatih İlçesi Ali Kuşçu (Zeyrek) Mahallesi Mıhçılar Caddesi ve Nevşehirli İbrahim Paşa Caddesi üzerindeki kaldırımların esnaflarca işgal edildiğini, yapılan tüm uyarılara rağmen işgalin devam ettiğini belirterek bahsi geçen Cadde üzerindeki kaldırımların işgallerine son verilmesini, işgalcilere gerekli yaptırımların uygulanmasını, kaldırımların vatandaşın kullanımına açılmasını talep etmektedir.
11.İdare tarafından Kurumumuza verilen cevapta; bahse konu ilçe Ali Kuşçu Mahallesi, Mıhçılar Caddesi ve Zeyrek Mahallesi, Nevşehirli İbrahim Paşa Caddesi üzerinde bulunan ve satışa sunulan malların teşhir edilmesi için Belediye tarafından belirlenen sınırların dışında malzemelerini teşhir eden 26 (yirmi altı) iş yerine Belediye ekipleri tarafından kaldırım ve yol üzerine yaya geliş gidişine engel olan işgalleri (tabela, duba, çiçeklik, masa, sandalye, stant vb. malzemeler) kaldırmaları hususunda tebligat yapıldığı, ilgililere gerekli uyarıların yapıldığı, iş yeri ilgililerine yapılan tebligata müteakip söz konusu cadde ve sokak genelinde günlük olarak yapılan kontrollerde; işletme ilgilileri tarafından anlık olarak konulan işgallerin ekipler tarafından gerekli müdahale yapılarak kaldırıldığı, konuyla alakalı çalışmaların rutin olarak devam ettiği belirtilmiştir.
12.Başvuru konusuyla ilgili olarak başvuran tarafından Kurumumuza daha önce başvuruda bulunulduğu, söz konusu başvuru üzerine 02/05/2018 tarihinde Kurumumuz tarafından “Dostane Çözüm Kararı” verildiği tespit edilmiştir.
13.Yukarıda sözü edilen Dostane Çözüm Kararında, “Kurumumuzca gerçekleştirilen dostane çözüm girişimleri neticesinde, Fatih Belediye Başkanlığı’ndan Kurumumuza iletilen yazı da özetle ‘… Ali Kuşçu, Zeyrek Mahallesi Mıhçılar ve Nevşehirli İbrahim Paşa Caddeleri üzerindeki kaldırımların işgallerine son verilmesi istenmektedir. Bu bağlamda bahse konu ilçemiz Ali Kuşçu Mahallesi Mıhçılar ve Nevşehirli İbrahim Paşa Caddeleri üzerinde faaliyet göstermekte olan esnafların, Belediyemizden izinsiz olarak tabela, duba, çiçeklik, masa, sandalye vb. gibi malzeme çıkartarak yaya geliş geçişlerine engel olduğundan, iş yeri ilgililerine işgal koyarak geliş geçişlere ve trafik akışı, araçların park yapmasına engel teşkil etmemeleri hususunda 17 (on yedi) iş yerine yazılı tebligat yapılarak işgaller kaldırılmıştır. Daha sonra yapılan kontrollerde; uyarılara rağmen geliş geçişi engellemeye devam ettiği tespit edilen 17 (on yedi) adet iş yeri ilgilisi hakkında 5326 sayılı Kabahatler Kanununun 38/1 maddesi gereğince 2017 yılı içerisinde toplam 44 (kırk dört) kez cezai işlem uygulanmıştır. Söz konusu dükkan işgallerinin anlık olarak konularak kaldırım veya yolların işgal edildiği, zabıta ekiplerimizde günlük kontroller yaparak 5326 sayılı Kabahatler Kanunu gereği işlem yapabildiği, görev ve yetkimiz çerçevesinde ilçe genelinde çalışmalarımızın sürekli devam ettiği, bundan sonrada bahse konu bölgenin titizlikle takibinin yapılacağı…’ açıklamalarına yer vermiştir.”
14.“Şikâyet konusu talebin ilgili idare tarafından yerine getirilmesine ilişkin çalışmalara başlandığı ve bu konuda gereken kararlılığı gösterdiği ancak söz konusu talebin, sürekli bir şekilde denetim gerektirdiği, bu talebin takibinin idarece yapıldığı, diğer bir değişle süreklilik arz eden bir talebin olduğu anlaşılmış olup, yukarıda anılan ilgili mevzuatı gereğince inceleme ve araştırmanın bu aşamada sonlandırılmasına karar vermek gerekmiştir.”
15.“Diğer taraftan mezkur talep hakkında idare tarafından yapılan çalışmalarda titizlik gösterilmediği, sürekli bir şekilde denetim faaliyetinin yapılmadığı durumlarda görevli Fatih Belediyesi’ne, idarenin tarafınıza verilecek cevap üzerine, dilediğiniz takdirde Kurumumuza yeniden başvuruda bulunabileceğiniz hususu ise tabiidir.” açıklamalarına yer verildiği anlaşılmıştır.
16.Öte yandan Kurumumuza benzer şekilde “Kaldırım işgaline son verilmesi” talebiyle yapılan 2017/8818 numaralı başvuru hakkında Kurumumuzca 29/12/2017 tarihinde Tavsiye Kararı verilmiş olup ilgili idare tarafından Tavsiye Kararına uyulduğu görülmüştür.
17.Kolluk, kamu düzenini sağlamak ve korumak amacıyla idarenin yaptığı faaliyetler olarak tanımlanabilir. Bu kapsamda zabıtalar, mahalli idare kolluğu içerisinde yer almaktadır. Zabıtanın görev ve yetkileri 5393 sayılı Belediye Kanunu ile Belediye Zabıta Yönetmeliğinde düzenlenmiştir.
18.Buna göre, belediye zabıtası, beldede esenlik, huzur, sağlık ve düzenin sağlanmasıyla görevli olup, bu amaçla belediye meclisi tarafından alınan ve belediye zabıtası tarafından yerine getirilmesi gereken emir ve yasaklarla bunlara uymayanlar hakkında mevzuatta öngörülen ceza ve diğer yaptırımları uygulamaktadır.
19.Yaya kaldırımları, cadde ve sokakların ayrılmaz bir parçası olup, kent insanının altyapı, sosyo kültürel, rekreasyonel, ticari vb. pek çok gereksinimleri temelinde yaya erişimi sağlayan vazgeçilmez mekanlardır. (Bknz. Ege Üni. Ziraat Fak. Der., 2006, 43(2), s.122).
20.Yaşanabilir bir kentin standartlarını belirleyen Avrupa Kentsel Şart’ında yer alan ilkelerden biri, “Ulaşım ve Dolaşım İlkesi”dir. Bu kapsamda sokağın sosyal bir arena olarak algılanması düzenlenmiştir. Sokağın yaşanabilir sosyal bir mekan olarak kaybı, kentte güvensizliğin artması ve kentsel bozulmayı da beraberinde getirmektedir. Söz konusu alanın kullanımını engelleyecek uygulamaların olması yaya erişimini olumsuz etkilemekte, sokakların kullanımını kısıtlamakta veya güçleştirmektedir.
21.Bu nedenle yaşanabilir bir kent için yaya kullanımını engelleyecek uygulamalara kesin olarak son verilmesi ve gerekli denetimlerin yapılması önem arz etmektedir. Konuyla ilgili gerekli denetimlerin yapılması ve sonuç alınması ise belediye zabıtasının görev ve sorumluluğundadır.
22.Somut olay açısından başvuru dilekçesi ile idarenin gönderdiği cevabi yazı ve ekleri incelendiğinde, başvuranın bahse konu alandaki dükkân sahiplerinin yaya kaldırımındaki işgalin sonlandırılması için gereğinin yapılması talebiyle Kurumumuza yaptığı daha önceki başvurular sonucunda gerek Kurumumuzun yazdığı yazılar üzerine gerekse de idarenin doğrudan yaptığı denetimler neticesinde, bahse konu yere gidildiği, şikâyetin değerlendirildiği, idari para cezası uygulanmasına rağmen bazı işyerlerinin mevzuata aykırı fiilini devam ettirdiği, söz konusu yaptırımların caydırıcı nitelikte olmadığı, dolayısıyla başka tedbirler alınması gerektiği değerlendirilmiştir.
23.Anayasa Mahkemesi'nin 18.10.2003 tarihli ve E.2003/67, K.2003/88 sayılı kararında: "Hukukun üstünlüğünün egemen olduğu bir devlette hukuk güvenliğinin sağlanması hukuk devleti ilkesinin yerine getirilmesi zorunlu koşullardandır. Bireyin insan olarak varlığının korunmasını amaçlayan hukuk devletinde vatandaşların hukuk güvenliğinin sağlanması zorunludur. Devlet açık ve belirgin hukuk kurallarını yürürlüğe koyarak bunları uyguladığı zaman hukuk güvenliği sağlanır." ifadelerine yer verilmiştir.
24.Danıştay 17. Dairesi 15/02/2016 tarihli ve E.2015/6458, K.2016/893 sayılı kararında, “…Market işletmeciliği yapan davacı şirketin işyerinde, 09/08/2011 tarihinde yapılan kontrolde; umuma mahsus kaldırımı sürekli işgal ettiği, defalarca yapılan uyarılara rağmen kaldırım işgaline devam ettiği, işgalden dolayı Belediye Encümenince cezai işleme uğramasına rağmen işgali kaldırımdan aşağı yola kaldırarak işgal alanını büyüttüğü yolunda tutulan tutanağa istinaden encümence 5326 sayılı Kanunun 38 inci maddesi uyarınca 75,00 TL para cezasıyla cezalandırılmasına ve işyerinin üç (3) gün süreyle kapatılmasına karar verilmesi üzerine bakılmakta olan davanın açıldığı anlaşılmaktadır… davacı şirketin "umuma mahsus kaldırımı işgal etme" eylemini sürekli hale getirdiği, belediye tarafından verilen cezalarla işgalin önlenemediği göz önüne alındığında, 1608 sayılı Yasa uyarınca işyerinin geçici süreyle (3 gün) faaliyetten men edilmesi şeklinde uygulanan yaptırımda hukuka aykırılık görülmemiştir.” şeklinde hüküm kurulmuştur.
25.Söz konusu Danıştay kararından da anlaşılacağı üzere, uygulanan cezai işleme karşın aynı eylemi sürekli hale getiren işletme hakkında başka yaptırımların uygulanması mümkün bulunmaktadır.
26.Başvuranın iddiaları, idarenin açıklamaları, ilgili mevzuat hükümleri, konuyla ilgili yargı kararları ile tüm dosya kapsamındaki bilgi ve belgeler birlikte değerlendirildiğinde; İstanbul İli Fatih İlçesi Ali Kuşçu (Zeyrek) Mahallesi Mıhçılar Caddesi ve Nevşehirli İbrahim Paşa Caddesi üzerindeki kaldırımların esnaflarca işgal edildiği, idarenin Kurumumuza ilettiği yazı ve eklerinde ise yapılan denetimler ile sözlü ve yazılı uyarılara ilişkin belgeler ve bazı idari yaptırım karar tutanaklarının yer aldığı, yapılan denetimlerin yetersiz olduğu ve idari para cezası yaptırımının caydırıcı nitelikte olmadığı tespit edildiğinden, yaya kaldırımı işgallerinin kesin olarak sonuçlandırılmamasının hukuka ve hakkaniyete aykırı olduğu sonuç ve kanaatine varılmıştır.
B.İyi Yönetim İlkeleri Yönünden Değerlendirme
27.İyi yönetim ilkelerine, 28/03/2013 tarihli ve 28601 mükerrer sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmeliğin "İyi yönetim ilkeleri" başlıklı 6 ncı maddesinde yer verilmiştir. Başvuranın, şikâyet dilekçesine idare tarafından verilen cevapta, hangi sürede hangi mercilere başvurabileceği bilgisinin verilmediği görülmüş olup, ilgili idarenin "karara karşı başvuru yollarının gösterilmesi" ilkesine uymadığı tespit edilmiştir. Adı geçen idarenin bundan sonra bahse konu ilkelere uygun davranması önerilmektedir.
VI.HAK ARAMA ÖZGÜRLÜĞÜNE İLİŞKİN AÇIKLAMA
28.6328 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca, bu Tavsiye Kararının idareye tebliğ tarihinden itibaren 30 gün içinde idare tarafından herhangi bir eylem ya da işlem tesis edilmezse (varsa) dava açma süresinden kalan süre işlemeye devam edecek olup İstanbul İdare Mahkemesinde yargı yolu açıktır.
VII.KARAR
Açıklanan gerekçeler ve dosya kapsamına göre BAŞVURUNUN KABULÜNE;
Kaldırım işgalinin önüne geçmek adına yapılan denetimlerin sıklaştırılması ve uygulanan cezai işleme rağmen aynı eylemi sürekli hale getiren işletmeler hakkında caydırıcı nitelikte önlemlerin alınması hususunda FATİH BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NA TAVSİYEDE BULUNULMASINA,
6328 sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanununun 20 nci maddesinin üçüncü fıkrası uyarınca, ilgili İdare tarafından bu karar üzerine tesis edilecek işlemin otuz gün içinde Kurumumuza bildirilmesinin zorunlu olduğuna,
Kararın, BAŞVURAN ve FATİH BELEDİYE BAŞKANLIĞI’NA TEBLİĞ EDİLMESİNE,
Türkiye Cumhuriyeti Kamu Başdenetçisince karar verildi.
Şeref MALKOÇ
Kamu Başdenetçisi
Yorumlar